Mitos dan Fakta Penyusuan

by - 5:48 PM

seronok bila kita banyak mencari dan mendalami... sekrang sy seorang ibu... ibu yg vogue ala ayu (ha! dalam hati jangan nak dengki ye...)biasalah... manusia kan mudah melatah....

dalam tengah merayap ketika sesi blogwalking... terjumpa nukilan nanokc, ceritanya begini.....

"  tiba-tiba adik saya ni kata “dulu adik selalu kena tipu, kalau kitadah air guna daun keladi kat sungai tu air dia mesti jadi merah darah”….”rupanya sebab getah daub keladi tu yang tukar warna air tu jadi merah…dah besar ni baru tau”….lepas tu mak saya menyampuk…”dulu masa kamu kecik2 (masa masih menyusu badan…kami semua menyusu sampai umur hampir 3 tahun) jiran rumah kita selalu cakap susu ibu ni dah jadi darah…sebab kalau letak kat daun keladi nanti jadi merah…tipu je, nasib baik ibu tak caya”…hahaha..moral of the story…JADILAH ORANG YANG BERILMU…insyallah kita tetap dengan pendirian kita dan tahu setiap disebalik kejadian."

p/s: Amani masih menyusu badan, doakan saya tamatkan tempoh penyusuan. insyallah sehingga umur Amani 2 tahun..... amin

You May Also Like

1 comments

  1. sue, kmk doakan ktk berjaya, yg penting usaha, kmk pun gik mcuba utk susukan isya shingga 2 tahun. tp bila dah melepasi setahun, secara automatik, kita akan merasa utk meneruskan hingga anak xnak menyusu lagi. dan kmk akan terus berusaha untuk melengkapkan tempoh ini.

    ReplyDelete

thanks for ur time dear..

NEWSLETTER

Follow My Instagram