Khas Untuk Diri Sendiri

by - 10:52 AM

 Permulaan March ni banyak betul dugaan kitarang. Kewangan, kehidupan dan masa depan. Dugaan Tuhan datang sekaligus, setelah sekian lama bersenang dan berbahagia. Pengajaran Kitarang dapat:


1. Jangan riak dan takbur dengan bahagia yang kita ada sekarang. Tak perlu lah nak sibuk tweet dan facebooking semua menda yang mengatakan kita bahagia dan ada segalanya dan nak jalan kemana-mana. Cukuplah dengan  Bersyukur dan berdoalah hari-hari yang kita  masih bahagia setakat ini. Dan minta juga, bahagia itu kekal sampai mati.

2.  In the future, kita tak tau apa yang akan jadi. Memanglah semua orang nak bahagia sampai bila-bila. Tapi mana kita nak tau esok tulat nak jadi apa kan? Dan jangan sesekali nak komen hal rumahtangga/ kehidupan  orang lain. Kau tak rasa, kau diam. Nanti kau dah rasa, baru kau faham.

Manusia berubah.
Kena ingat tu!!


Mungkin dari baik jadi sampah.
Mungkin juga dari sampah jadi ustaz ustazah.

You May Also Like

1 comments

  1. askum sue,

    betul tue sue, kmk pun dh melalui fasa diduga saat kita rasa bahagia, gembira dgn apa yg kita ada. sekali terjadi, akan jadi iktibar utk kami skrg. belajar lebih untuk berpada2 utk smua pkara.

    ReplyDelete

thanks for ur time dear..

NEWSLETTER

Follow My Instagram