my pregnancy #7: 34 minggu

by - 8:31 AM


"Berat bayi anda sekarang 4.7 paun / 2.2 kilogram dan panjangnya ialah lebih kurang 18 inci / 45 sentimeter dari kepala ke jari kaki. Dia semakin gempal dan bulat - dia akan memerlukan lapisan-lapisan lemaknya untuk mengaturtepatkan suhu badannya."... http://www.babycenter.com.my

Bersabar. Bertahan. Kuat Semangat. Redha. Tawakal.

 lagi 6 minggu kalo ikut kajian sains untuk lil caliph dipersembahkan kepada dunia......menjadi salah seorang khalifah di bumi Allah yang akan memakmurkannya.... membahagiakan orang di sekelilingnya... dan menjadikan hidupnya adalah untuk syurga Allah yang nyata... amin

2 minggu untuk cecah 9 bulan.... dan sekarang... malam dah tak tidur lena... jam 10, jam 4 lil caliph akan berenang riang dalam dunianya... dan bila ada usapan dari daddynya... bertambah riang la dia berenang.... mungkin terasa sudah sentuhan untuk bermanja bila dah menjenguk dunia nanti........

Pesanan dari Puan Adi Nang @ Hidd :
  • Untuk suami-suami, kalau isteri anda sakit ketika contraction, janganlah panggil nurse. Sebab tiap kali anda panggil nurse, dia akan jolok untuk tengok bukaan. Dan sakit ketika kena jolok tu anda tak dapat bayangkan.
  • Banyakkan berjalan. Macam aku. Sehari nak beranak pun masih berjalan-jalan.
  • Makan je apa nak makan sebelum bersalin. Nak hentam ais banyak-banyak, minum air coke. (Sedapnya.)
  • Tidur sepuas-puasnya.
  • Tengok wayang selagi boleh.
Jaga berat badan. Nanti lepas bersalin jangan terkejut tengok perut menggelebeh.....

p/s: pesanan itu ditujukan khas buat MR.HUBBY... 

You May Also Like

1 comments

thanks for ur time dear..

Follow My Instagram