Amani 1st Fever!

by - 11:21 AM

Malam semalam masuk malam ke- 3 baby Amani tak lena tidur malam. Bila di amik suhu badannya.. tidak lah tinggi bebenar. Tapi Amani merengek halus, badannya panas, lemah lesu sahaja tak macam selalu. Batuknya semakin menjadi..
Tp mlm ni dh kurang sedikit. Alhamdulillah. Cuma suhu badanya asyik berubah.

Setiap sejam badan Amani dilap. Kiub ais beberapa ketul dicampur dengan air biasa. Amani seronok plak di-spongebobkan.. Hehe tp marah bila hingusnya dilap.. Ish!! Dan.. Amani sangat MANJA ketika ini...

 Amani anak yang tabah. teringat 2 hari lepas, kepalanya terhantuk di meja makan sebuah restoran, kalo anak orang lain yang selalu didengar akan meraung sakan. tp Amani bila dipeluk, terus diam dan buat muka kesiannya.... sori sayang,  mummy leka..... ;(

Amani dah mula asyik gigit jari... air liur meleleh dengan banyakknya... kalo menyusu pun... kompom jadi mangsa Amani.. dari umur 4 bulan dah Amani mula  bersikap macam ni... tp gigi tak kuar jugak. tapi semalam mmg menduga jiwa.. start pukul 2 pagi.. Amani dah merengek.. semuanya serba tak kena... Mummy bangkit dari katil... keluar bilik sebab tak nak kacau daddy tido.. (selalu mmg begini... kena take turn, supaya masing-masing dapat rehat sikit). smpy jam 3 Amani merengek... datang bisikan syaitan.. "susah nya beranak kecik"! Isgtifar... sesungguhnya Anak adalah bekalan dunia dan akhirat kelak.... SABAR...

Jam 3.15, Amani dah merengek ajak masuk bilik sambung tido... Mummy terlena.... tiba-tiba.. terdengar suara daddy plak tgh pujuk Amani....



You May Also Like

1 comments

  1. Askum sue,

    Amani demam ya. Kmk pun br jak isya lepas panas badan mauk ckup setahun Jumaat lepas. Bila anak susah demam, memang pening juak mk mlayan bh. dah la kmk tok, nyusu pun, bkn nya bjaga sngt pun. bila anak mk nyusu, kmk suakn, kakya ttido blt. tpi khamis lps, isya panas bdan, kena bgun stiap jam, lap bdan. kakya merengek. sepanjang mlm mengempeng je, mmg terasa penat dia.tp nsib baik skejap jak, org pdh mk dpt kaki, tp smp skrg belum ada tnd mk jln lg.

    ReplyDelete

thanks for ur time dear..

NEWSLETTER

Follow My Instagram