Makanan bayi bernama Amani

by - 5:35 PM

1. Ya! Sy mmg mak yg extra rajin..;p kena beri pujian kat diri sendiri dulu... Untuk menambah semangat meneruskan usaha hingga bila-bila.
2. Sy bukan penjimat orgnya. (mmg kena mengaku sebab BETOL). Kerna ada suara sumbang kata sy ni berjimat... Kedekut... Berkira... & sewaktu dengannya. Kerna sy beri susu ibu kpd Amani, kerana sy x nak beli produk nestle kerrr... Apa kerrr di pasaran.
3. Amani nak masuk 7 bulan. Dan ya, dia masih menyusu ibu. Dan sy mmg masih mengusung perkakasan mengepam sy ke mana-mana. Ke opis sudah semestinya.
4. Dan Amani dah start makan. Dan sy akui, satu apa pun menu di rak supermarket sy tak beli lagi. Tp sy sibuk belek bahagian ingredient dia. Sebab nak buat sendiri di rumah.
5. Bubur Amani sy buat sendiri. Beras sy goreng tanpa minyak, sy blend dan simpan buat stok sebulan. (sama mcm cereal nestum kedai kan?? Tp yg kedai mesin buat, dan sy x nak Amani makan air tangan Robot)
6. Setiap hujung minggu sy curi masa buatkan puree sayuran buat Amani. Sy rebus/ steam buah atau sayuran, kendian sy blend buat puree. Utk buat stok sy simpan dlm bekas ais tertutup dan jadikan kiub. Bila nak guna sy amik la....
7. Ada kata sy show off. Ya! Mmg... Sy bangga buat semua itu untuk anak sy.
8. Ada kata Amani anak pertama, mmg la ikut perturan dan jaga serba serbi. Janganlah doakan sy begitu. Doakanlah yg baik-baik utk sy dan keluarga sy... InsyaAllah sy akan buat hingga berapa puloh org pun anak sy.

Sekian.

golden milk
dalam proses rebus brokoli dan karot
pemangsa..;p
ada yg masuk kiub ais, ada yg masuk bekas dadih

You May Also Like

4 comments

  1. tabik spring ok..'pelaburan' utk masa depan anak.u're such a great mother indeed.slmt maju jaya sue..

    ReplyDelete
  2. sue, biar la ada mulut pdh kdak ya.at least, ktk dah bmula dgn ank ptama. kmk start ank kdua. kdg2 penat tp bbaloi polah smua kdirik. yg pntg kita berusaha wpun byk jak yg disua kt kedai bh. kmk mghitung hari mk dpt degree dlm pyusuan. xsangka mampu plh smp hari tk. tp mun usaha mest dpt wpun kalut dgn kerja n kerenah Isya ya.

    ReplyDelete
  3. lalink intan: kamu nak jugak?? ish kompius!

    siti: yup kitak sik lamak gik mk naik amik degree ya.. hehehe ne tau smpy phd ooo...kmk pun berusaha sehabis baik dah tok...

    anyms: thanks!

    ReplyDelete

thanks for ur time dear..

Follow My Instagram