erti hidup....

by - 8:00 PM

1. Lepas kawen kitarang masih tak tinggal sebumbung... sorang di utara sorang lagi di selatan.... lepas kawen 2 bulan,dugaan Tuhan lagi dasyat, sorang di bumi Kenyalang sorang lagi di Tanah Melaya.......
2. Lepas 7 bulan berjauhan, percintaan jarak jauh.... kitrang menikmati hubungan itu se"enjoysssnya"... naik kapal terbang dah macam naik bas jer, asal tiket murah sikit, terus beli... kalo hubby tak ke semenanjung, wifey kena terbang ke sarawak...... time ni duit dah macam air mengalir.... saving usah cakap... memang tak sempat nya nak merasa dividen atau bonus hujung tahun... dan Tuhan itu Maha Mengasihani hamba-Nya....
3. Sekarang dah tinggal sebumbung, belajar menjalani hidup berumah tangga sendiri... lebih-lebih lagi di perantauan.. tak kenal sesiapa... tiada saudara mara... tiada kenalan rapat juga,... kadang-kadang ada pasang dan surutnya......kendian..... Allah kurniakan Hadiah terindah suami isteri di dunia... Sharifah Ameera Amani... sekarang dah 6 bulan.... Alhamdulillah.....
4. bila dah bertiga, tanggungjawab makin berat... benar lah kata sesetengah orang.... perkahwinan adalah sesuaru yang amat indah jika didalami "objektif" perkahwinan itu sendiri.... jangan ingat seronok kawen sebab dah boleh bersama 24jam.. tapi tak terfikir nak melengkapkan kehidupan itu sendiri.....
5.bila bertiga, ditambahkan lagi wifey yg bekerja.... baby kena la hantar kat nursery atau baby sitter... pagi-pagi tu kena lah persiapkan diri wifey plus siapkan skali baby.....terkilan rasa hati bila dengar Mr. Hubby tanya "nak minum air apa?"... yg paham akan paham...... ;(

You May Also Like

0 comments

thanks for ur time dear..

Follow My Instagram