by - 10:12 AM

alhamdulillah.. selesai semua urusan paling penting dalam hidupku.....
semua yang dirancang.. walaupun agak last minit... tapi dapat di jalan kan dengan baik dan lancar....
seperti angin lalu.. segalanya berakhir dangan aman dan tenang... kegusaran, kerisauan sebelum upacara pernikahan hilang sekelip mata apabila lafaz di ucapkan dengan lancar dan teratur....
hanya seali lafaz.. kami di sahkan sebagai suami dan isteri... bermula lah detik permulaan kami membina satu lagi jambatan hidup menuju ke akhirat kelak....... (tiba2 rasa nak menulis ala2 islamik....) ;)

sedikit info menarik yang bakal kami kenang sehingga akhir hayat:

1. baju nikah kami siap 2 hari sebelum majlis.... even kami dah hantar seawal 2 bulan sebelum majlis... alasan tailor... aku ada cakap aku nak "DIET" so dia tak nak potong lagi sehingga aku datang nak fitting??? WTF....... TP aku cuup berpuas hati dengan hasil kerja nya... cuma bagi baju melayu lelaki aku rasa tidak berbaloi dengan tambhan bayaran untuk jahitan manik di leher.......
2. malam aku berinai... wedding planner tidak memaklumkan pada kami bahawa tukang inai tidak menyediakan inai bungkus..... nasib baik kakak sulung ku ada menanam pokok inai... malam itu juga pei menebang dan membuat inai bungkus.......
3. agi hari pernikahan... hubby n family baru sibuk nak carik album untuk letak maskahwin...... hehe
4. Hari nikah: pak andam aku datang lambat...... huargh.... tok adi yang kena tunggu aku bersiap...huhu both  of us dreamt on tiz b4.... jd knyataan upanya......
5. saat pernikahan.... belum lagi lafaz di ucapkan.. majlis kesedihan bila abang membacakan lafaz wali... di saat ini pun masih u terasa kesedihan itu......
6. selesai upacara nikah.... kami seakan baru berkenalan..... rasa lain yang sukar hendak di ungkapkan dengan kata2......
7. hari persandingan... perjalanan nya seakan teralulu cepat.... bagai ada mengejar sesuatu... tapi dalam hatiku.... aku nak tidur sepuasnya selepas itu..... namun... aku ada tetamu istimewa dari jauh yang datang... dan mereka cukup menceriakan aku.... ;)
8. pre-honeymoon u bersama-sama 2 tetamu istimewa... sangat seronok melayan mereka.... namun ada debaran di hati , takut plak hubby marah or terasa bila au seakan melayan mereka as a priority....
9....... nanti au buka topik honeymoon plak......;)

You May Also Like

0 comments

NEWSLETTER

Follow My Instagram