Thursday, December 29

Gajet (peralatan) Penyusuan saya

di saat berniat menyusukan Amani sepenuhnya... saya nekad untuk melabur gajet penyusuan ini:

Set Pam RM390.

Set simpanan susu perahan/ untuk bawak ke opis  RM94

 Dan kesemua set ini saya dapatkan dari onebabyworld. total pelaburan awal saya RM 484. dan kini masuk bulan ke 5 saya menyusukan Amani... mmg sangat menjimatkan... bayangkan jika dikira dengan nombor, setin susu RM100 SEBULAN (amik yg murah la) didarabkan dengan 5 bulan penyusuan,ini  baru 5 bulan.. belum lagi smpai setahun...2 tahun......

tetapi harus diingatkan... kita menyusukan bayi bukan untuk penjimatan semata.. tetapi kerana khasiatnya, kerana pahala yang dicari dan kerana ikatan antara anak dan ibu akan lebih kukuh dan akrab...

P/S: semoga setiap perancangan ini akan diTunaikan Allah S.W.T, Amin

No comments:

Post a Comment

thanks for ur time dear..