Tuesday, October 13

jurugambar rasmi....

sepatutnya entry ni masuk before hari raya aritu.... tp macam tertinggal lak... hehheeee
jurugambar @ photographer adalah antara yang terpenting dalam satu2 majlis... terutamanya majlis yang akan di kenang sepanjang hayat... wahhhhh......

walaupun dengan pelamin yang ribu-raban harganya, baju yang lip-lap sarat dengan segala mutiara daimond ke aper ntah... tanpa photographer rasmi... hilang lah sekelip mata kenagan itu.....

kenapa bagi aku jurugambar itu penting:

1. mereka lah yang akan memastikan setiap perjalanan majlis aku tu tersusun rapi bagai satu cerita Filem blockbuster dalam album yang akan menjadi santapan anak cicit kendian hari
2. tanpa mereka, pasti ada saja babak-babak spontan yang tak terakan oleh sesape... kalo ada pun yang terakan, belum tentu aku dapat gambar tu.... kalo aku dapat pun... blm tentu aku cuci.....

3. jurugambar jugalah insan yang akan bekerja keras pada hari berlaku nya hari kejadian, kenapa aku katakan dia yang bekerja keras??? sebab aku n mR.t dah memang bayar dia untuk bekerja kan.....heheheeeeee

4. jurugambar jugaklah yang akan memproses setiap gambar yg telah di ambil di hari kejadian dan memastikan kualitinya yang terbaik... hasil editannya...hasil penyusunan story boardnya... pasti akan memberikan satu ganjaran yang tak terhingga buat satu2 event.....

5. aku sangat cerewet akan hasil satu2 tembakan gambar... coz.... aku sendiri ada basic adobe photoshop... aku sendiri sangat minat akan editing gambar.... mengapa editing penting??? kadang2, ada gambar yg di tembak tu... nampak hingus meleleh arrr... peluh macam baru lepas mandi sungai arrrr.... kompom la kita tak suka tgk tuk kenangan kan??? so di sini lah peranan seroang jurugambar mengolah semula gambar tersebut.....kalo pengantin nak edit sendiri boleh gak.... tapi ada masa ke ko???? hehehhe

dengan ini ku persembahkan, official wedding photographer aku........saspen....

http://dzulfotografi.blogspot.com/

*we decided tu pick him because.... he's a malay! bukan cakap aku racist.... tp sebagai muslim n orang melayu..harus lah membantu sesama sendiri.....
* sebab kedua we pilih, after a few consideration, pakej yang beliau tawarkan antara yang menepati bajet dan masa beliau beri untuk komitmen di hari bahagia kami nanti adalah sangat terbaek harganya........kebanyakkan yg kami jumpa minta di byr mengikut jam... dan kami tidak berani untuk mengambil risiko itu.....

buat mr. Zul.. semoga kitak sihat walfiat di hari kejadian mek 2 kelak... all the best... amin for we all.... ;)

No comments:

Post a Comment

thanks for ur time dear..