Friday, February 22

oh em geeee

punya berkurun lama.. tak menjengok.. menulis bila perlu katanya kan..

siapa perasan lately ni cik epal aka bloggerati instafamous atau apa sahajala gelarannya.. terus la tetiba rajin semangat nak menulis..  i mmg follow dah cik epal ni dari zaman memula dia naik jd blogger.. bertahun lama.. tapiii....... biasalah aku ni kejap je semangatnya nak jadikan inspirasi lepas tu hampeh.. tu yang blog ni jadi bersarang,, hahahaha

cik epal ni sama juga glamernya dengan redmommy.. antara blogger terawal.  5-6 tahun dulu, instagram tak la seglamer skarang. sikit sikit org google.. jd bila ada blogger blogger ni.. diorang akan tulis la apa yang diorang pernah rasa, pengalaman dan pengetahun yang mereka ada.

contoh la blog aku yg tak seberapa ni, waima tak menulis since nak setahun dah... iklan dari nuffnang masuk la juga waima rm5 je kan.. bukan senang org nak bayar kits sesaja tanpa usaha... cewaahhh

kadang-kadang org akan kata blogger ni macam syok sendiri. tapi sama la maksudnya dengan instafamous atau youtubers tu.. kalo muka tak tebal.. muka tak syok sendiri.. macam mana nak tarik viewers dan followers kan. jumlah followers dan viewers yang tinggi sangat memainkan peranan. bila dah rating naik.. nama insta dan nama blog plus youtube kita turut sama naik dan cepat je nak jadi perhatian pengiklan pengkilan semalaysia dan sedunia.

sekarang macam terperasan plak. payment untuk iklan di blog ni macam senang plak masuk berbanding zaman semua orang nak memblog dulu.. ke dah ramai dah tak nak menulis.. lebih senang nak buat caption direct dari fon terus ke akaun insta dan fb memasing..


tepuk dada tanya selera..

k la.. bye


No comments:

Post a Comment

thanks for ur time dear..