Monday, August 15

Catatan terindah 2

Sambungan......

Dalam menunggu ketibaan mr. Hubby otw dr btu (bintulu), aku smpat lagi mandi... Sarapan.. Sapu bilik tidur.. Sapu ruang tamu.....

Dlm masa yg sama mak pn smpai dari pasar tamu..."eik! Asal tak g hospital lagi??" mak bising... "kak long kt, kite x sakit lagi..... Nanti bosan duduk wad lelama...."

Tapi mmg betol, mmg tak sakit langsung. Aku kuar masuk toilet nk periksa ada darah lagi tak... Ada air pecah tak.. Tp mmg takde! Sesal pulak panggil mr. Hubby balik.......

11.25 pagi
MR. Hubby smpai. Air muka dah cuak.. Mommy to be masih eksyen kool. Siap tanya "by, nak g hospital ker??". Dahtu siap bebalas twitter with my besties... Kokiz n farhana... Hehe

Then hubby kata pergi skang.. Kalo dh tgahri jam.. Lambat sampai hospital. Nak dijadikan al-kisah... Cakap kat hubby "lapar lagilah... Singgah makan tengahri leh?" hubby on kan jer.. Mak pulak geleng sudah.... Aku order laksa sarawak spesel! Favorite tuu....

1.00 pm
Debar. Cuak. Teruja

Sampai di Miri City Medical Centre. Naik tingkat 2. "nurse, saya nak beranak" hahaha nurse blur (mungkin muka aku tak de simptom nak beranak terus). Nurse jawab "nak masuk wad ke? Register tingkat 3. Kat sini bayar bil je. Nanti saya call diorang di atas suruh standby"

Naik tingkat 3. Soklan dan situasi yang sama. Nasib baik nurse semua frenly... Yg tak leh lupa.. Diorang bagi list bilik pilihan untuk checkin, mcm masuk hotel pulok dh. Urusan remeh serahkan bulat2 kt mr. hubby... Aku nak beranak je!

Bilik 201.
Nurse masuk. 2 org. "maaf puan, kami nak check bukaan" aku cuak! Terbayang dah info yg aku baca kat blog pasal nurse akan seluk menyeluk kalo nak bersalin. Nasib baik mak n mr. h ada sama.. Aku buat muka kompiden tak sakit... Hehe

"puan, dah buka 6cm! Pn kuar darah pukul berapa?" "pagi td jam 4". "ha! Pagi tadi? Tp jam1 baru g hospital". Aku senyum.......kendian nurse keluar.

Nurse dtg balik bawak segala mcm menda ntah.. Yg guna utk cek jantung baby n satu alat panjang.
"kami terpaksa pecahkan air ketuban. Takut baby dah berak di dalam. Kalo air jernih, boleh tunggu kontraksi, kalo hijau.. Puan kena bersalin segera." nurse seluk lagi...alamak! "puan, td kami cek mmg bukaan 6cm.. Sekarang dh jadi 2 cm balik" aku sgt takut! "kami call doktor dulu."

Doktor naik. Dr. Lee, my gynea yg cek tiap mimggu.."hi sue, hi wan...baby nak kuar suda oooo" buat lawak aku tak suka..;p then dr. Lee seluk .. Sabar je lah.... "wei, apa ini... Sudah buka 6cm...." gertak dr.lee kt nurse2 tadi..... Tp mungkin baby amani main sorong tarik... Hehe kendian........

Sakit pertama yang aku rasa. Dr. Lee masukkan 4 jari untuk mencari air ketuban dan kemudian dia masukkan satu alat yang panjang pastu dia cucuk-cucuk air ketuban sampai pecah........ Alhamdulillah..... Jernih.......


Apa nak jadi lepasni, aku redha.......... BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

No comments:

Post a Comment

thanks for ur time dear..