Monday, August 8

Catatan terindah 1


26 Julai 2011

Risau. Takut. Berdebar.
Due date nak bersalin tinggal 2 hari lagi... Mr hubby dh balik bintulu kerja macam biasa... Kejap-kejap msg tanya dah ada tanda tak... Ada darah tak, sakit perut tak..... Dan dengan manjanya aku menjawab "belom gik by, ilek arrr..." (tp dalam hati nak menangis sebab takut mr.hubby tak sempat temankan aku bersalin).

8.00 malam
Bosan. Kosong. Mengada
Malam ni tetiba rasa nak amik gambar perut bebanyak. Di samping tu sibuk nak tunjuk kat my lalinks farhana n azriena yg aku pakai baju iBandung. Lepas tu awal plak masuk tidoq.. Lepas cakap- cakap ngan lil caliph dlm pewut..."baby ameera tok bila nak kuar?? Mummy bosan duduk umah takdaq keja"..... 

27 Julai 2011

4.00 pagi
Sejak masuk trimester terakhir ni, jadi satu kewajipan untuk bangun g toilet time macam ni. Kalo di Bintulu, Mr.hubby mangsa dikejutkan ke toilet... Aku pun tak paham.. Apalah yang ditakutkan sangat nak ke toilet... Dhtu skang kt umah mak.. Kompom aku intai2 dengar ada tak sesapa turun ke dapur. Pagi ni mcm takde, so sekali lagi aku masuk toilet berbekalkan iphone ditelinga bertemankan suara mr.hubby...

Al-kisah, ada macam tanda nak bersalin. Ada tompok darah mcm memula aku tahu period aritu. Disebabkan terlampau banyak sangat info berkenaan mengandung dah terbaca, aku wat derk je. Sebab banyak info kata kalo kuar darah jer.. Lambat lagi nak bersalinnya. Dan mcm biasa mr.hubby tanya lepas kuar dar toilet...."dAh ada tanda X?"... N mcm biasa aku kata... "belommmmmmmmmmmm"

7.30 pagi
Sekali lagi masuk toilet.. Tanda tompok darah masih keluar. Rasa cuak. Tapi eksen cool... Tak cakap kat sesapa. Diam jer... Sebab confident nak tunggu air ketuban pecah!! Hahaha

8.00 pagi
Tetiba sibuk tanya kakak aku, " eh, kalo kuar darah, itu nak bersalin kerrr"... N kakak aku tu dengan yakin nya..."yelah!! Cepat g hospital... Nanti sapa nak sambut kat umah...." dah sudah.... Aku gabra plak dalam kooool.... Hehe telefon kakak yang sulung mintak anta ke hospital.... Sms mr.hubby mintak balik ke miri segera....

Perasaan masa tu masih blur. Dah nak beranak dah aku??? Mcm tak percaya... Sebab aku selalu tengok dalm drama org nak beranak ni sengsara gilos petandanya.


9.30 pagi
Teruja. Lapar. Berdebar
Kak long call "akak g breakfast dulu ek. Belom lagi ko nak bersalin. Aku rasa dalam jam 4 petang kot.. Lagipun ko tak de rasa sakit kan?? Laki ko dah call panggil balik? Kalo ko rasa sakit gilosss, call tau... Nanti aku dtg anta g hospital".

Haish! Kak long aku mengalahkan doktor. Tp apa dia cakap mcm mengena je. Mmg langsung tak rasa nak bersalin. Aku pergi cek lagi. Darah takde lagi dah. Aku cuak! Rasa bersalah plak panggil hubby balik sebelum masanya..... Huhu




BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

No comments:

Post a Comment

thanks for ur time dear..