Friday, December 24

saat itu.....

  • Saat itu buat pertama kalinya merasa sangat-sangat  terharu mengenangkan bagaimana siksanya emakku dulu mengandungkan aku
  • saat itu aku merasa akan siksanya kalifah kecil ini membesar di dalam diri ini, titisan airmata dengan mudahnya tumpah mengenangkan bagaimana cekalnya emak dulu mengandungkan kami 10 orang semuanya........
  • saat itu diri ini merasakan besarnya dugaan Tuhan buat seorang ibu sebelum melahirkan, sekali lagi aku terkenangkan emak yang sentiasa memikirkan yang terbaik untuk anakknya... dan semua itu mungkin tak akan menjadi lebih terasa andainya tidak merasakannya sendiri
  • saat itu aku rebah pasrah tidak dan lemah tidak dapat berbuat apa-apa, terkenang bapaku yang semestinya sentiasa memahami isterinya terlalu memerlukan bantuan...... dan terima kasih Ya Allah, kerana mengurniakan insan terbaik buatku yang sentiasa membantu
  • saat itu aku menyaksikan mudahnya seorang wanita itu menanggung segala dugaan ketika kalifah ini membesar, sebenarnya dalam hati mereka tiada siapa pun tahu...... dan aku mula sangat memahami
  • semoga aku akan terus dikurniakan dengan kesihatan yang terbaik, little caliph juga akan menjengah dunia dengan sihat dan sebaik-baik ciptaan Tuhan.........Amin Ya Rabb

No comments:

Post a Comment

thanks for ur time dear..