Friday, December 24

khabarnya ...

khabarnya ...

lama sungguh dah blog ni tak berkarang... seban hari rasa malas nak menulis semakin menjadi-jadi... ada berita hendak  ku kongsikan di sini.. sangat menggembirakan kami.. seakan doa kami termakbul dengan cepatnya...

inside of me.. there's a little caliph yang sedang fighting utk memakmurkan bumi Allah... Mohon perlindungan dan rahmat mu Ya Allah atas setiap perjalanannya.....

macam mana leh syak da someone??? hehehe bermula bila my hubby asyik nak makan benda masam... time tu takde la pelik sangat.. tp semakin pelik bila dia kata nak makan mangga asam.. yang aku mmg tak pernah terliur langsung nak makan... lepas tu.. mengidam plak nak makan kedondong. pegi mana-mana tamu mesti dia carik buah tu.. siap dia makan sebiji semalam takut stok habis... cian my big baby... hehehehe...

pastu... aku plak hari-hari balik kerja pening kepala... seakan bermasalah besar di pejabat... sedangkan tiada apa yang merunsingkan jiwa.. chewah.. dah pandai dah aku bermadah pujangga ek... hehehe kendian... saat kedatangan bendera merah... hanya seketika sahaja... pelik rasa di hati... simptom-simptom wanita untuk kehamilan awal langsung aku tak rasa selain dari pening kepala,,,, mr hubby tiba-tiba mengeluarkan isi hati terbuku di jiwa... "entah-entah ada baby nak??? kmk rasa macam besar jak perut kitak.." aku ketawakan sahaja... lately mmg berat badan aku naik... jadi tak kan menyangka langsung untuk ada kalifah kecil dalam diri....  mula nya hanyalah membiarkan sahaja hari berlalu... sehinggalah bila malam aku dah tak leh tidur.. asyik kepanasan memanjang....

bertanya di kaunter Google.. petanda orang hamil... ada kaunter yang menjawab... salah satu simptom ialah tak leh tidur malam dan badan mengalami kepanasan melampau... dan aku sebulat hati menerima pendapat itu... hehehe so kami decide untuk ke Guardian cari PUT.... DUG DAG...DUG DAG.......

30 November 2010, Jam 6.19 pagi... di Lot 3754.... hehehe saspen... pregnancy test menunjukkan double line... lidah kelu tak terkata....lagi 5 hari anniversary perkahwinan kami... Tuhan dah menghadiahkan pemberiannya in advance, sangat bersyukur sekali....  kedua kami kelu tidak berkata.. namun dalam hati berbunga ceria......

ceritanya belum tamat lagi... masih ada lagi yang akan aku usaikan di sini.. ada yang melucukan kami dan mungkin tidak bagi yang membaca.. tunggu lah bila ada masa nya nanti....

Ya Allah jagalah anakku selama ada di dalam kandunganku dan sembuhkanlah dia, sesungguhnya Engkau adalah dzat yang bisa menyembuhkan, tiada obat kecuali obatMu yang tidak akan membawa penyakit Ya Allah bentuklah dia dalam kandunganku dengan bentuk yang bagus dan tetapkanlah iman hatinya padaMu dan utusanmu Ya Allah keluarkanlah dia dari kandunganku pada waktu aku melahirkan dengan mudah dan selamat Ya Allah jadikanlah dia orang yang sehat, sempurna, punya akal, cerdas, alim mau mengamalkan ilmunya. Ya Allah berilah dia umur panjang, badan sehat dan budi pekerti yang baik, dan berilah lisan yang fasih serta berilah suara yang baik guna untuk membaca hadist dan Al qur'an dengan mendapat berkahnya nabi Muhammad SAW Segala puji bagi Allah yang menguasai sekalian alam...

No comments:

Post a Comment

thanks for ur time dear..